Hvor mye trening trengs?

Jeg får ofte spørsmål hvor mye jeg trener, hvordan jeg trener ol. Svaret på dette er at jeg trener alt ifra 1 gang i uken til 4 ganger i uken. Innimellom har jeg pauser på 6 uker uten noe trening. Problemet mitt med for lange pauser er at jeg får en rygg som ikke vil henge med i hverdagen, så jeg er på en måte nødt til å trene. I tillegg syntes jeg det er veldig gøy.

  
Det blir mest styrketrening og gåturer. Jogging har det blitt lite av i det siste ettersom Milo (hunden min) begynner å bli gammel og ikke orker særlig tempo. Får altfor dårlig samvittighet om jeg jogger for mye uten han, så da velger jeg gåturer istedenfor. 

Når det kommer til trening tror jeg det er viktig å variere hva man trener. Ikke henge seg opp i de samme øvelsene år ut og pr inn. Ta vil progresjonen bli mindre og det tar lengre tid før resultatene kommer. Nå bærer det snart avsted på trening før dagen er fylt med møter. 
Ha en strålende dag 😀

Legg igjen en kommentar